تحولات امنیتی سوریه/

کشف تونلهای 500 متری تروریستها در حومه ادلب / تلفات سنگین تروریستهای تکفیری در حلب و حومه آن

کشف تونلهای 500 متری تروریستها در حومه ادلب / تلفات سنگین تروریستهای تکفیری در حلب و حومه آن

حملات تروریستها به مدرسه ای در حمص که خانواده های آواره در آن پناه گرفته بودند، کشف تونلهای 500 متری متعلق به تروریستها در حومه ادلب و تلفات سنگین تروریستهای تکفیری در حلب و حومه آن از جمله تحولات مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، میخائیل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه گفت مسکو  امیدوار است که کنفرانس بین المللی درباره سوریه، در ماه سپتامبر برگزار شود.

خبر دیگر اینکه بر اثر حمله تروریستی به یک مدرسه در حمص که دهها خانواده آواره در آن اسکان داده شده بودند، سه شهروند سوری کشته و شمار دیگر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه به خطر گروههای افراطی در سوریه اعتراف کرد.

سانا از کشف تونلهایی به طول 500 متر در حومه ادلب خبر داد که تروریستهای مسلح از آن برای انجام اقدامات تروریستی خود استفاده می کردند، همچنین در عملیات نیروهای ارتش در حلب و حمص، تجمعات تروریستها تخریب شد و پیگیرد تروریستها در قابون و برزه ادامه دارد.

در حلب و حومه آن،یگانهایی از ارتش سوریه، خسارتها و تلفات سنگینی به تروریستها وارد کردند. بر اساس این گزارش، چندین محل تجمع تروریستهای النصره در مناطق مجاور زندان مرکزی حلب، نابود شد و شماری از تروریستها کشته و زخمی شدند.

حملات تروریستهای مسلح به خطوط انتقال گاز و تامین کننده نیروگاه های برق در منطقه جنوبی، ادامه عملیات ارتش در حومه دمشق، انهدام مقادیری سلاح و مهمات متعلق به گروههای تروریستی در روستاها و شهرهای حومه حمص از جمله تلبیسه، هلاکت شماری از تروریستها در حومه درعا و کشف و ضبط مقادیری سلاح و ریال سعودی و عملیات ارتش در دیرالزور و حومه آن که به کشته شدن شماری از تروریستها منجر شد از دیگر تحولات مربوط به سوریه است

حمله تروریستی به رادیو و تلویزیون حمص

تروریستهای مسلح، روز پنجشنبه، ساختمان رادیو و تلویزیون حمص را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند که بر اثر آن، دو نفر زخمی شدند و خسارتهایی به این ساختمان نیز وارد شد.

همچنین شهرکهای عکرمه، کرم الشامی، الدبلان در حمص هدف حملات خمپاره ای تروریستهای مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، چند نفر زخمی شدند.

شبکه العالم از توقف فعالیت چند نیروگاه و قطع برق درعا، السویداء، قنیطره، دمشق و حومه آن در پی حمله تروریستی به خطوط انتقال گاز و هلاکت چندین تروریست در ادامه عملیات پاکسازی حومه دمشق خبر داد.

هلاکت عناصر "احرار الشام" در ادلب

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه، برخی از اعضای گروه تروریستی موسوم به احرالشام را در عملیاتی نزدیک شهر سراقب در حومه ادلب به هلاکت رساندند.

همچنین در عملیات نیروهای ارتش سوریه در شهرهای "کورین" و "قمیناس" در حومه ادلب و شهر "احراش جبل الاربعین" در حومه "اریحا" و شهرهای "ابلین"، "احسم" و "معصران" در "جبل الزاویه" و روستای "المجص" و فرودگاه نظامی "ابوالظهور" در حومه "سراقب" شمار زیادی از تروریستهای مسلح به هلاکت رسیدند.

دستگیری تروریستهای ترکیه‌ای و چچنی در سوریه

سخنگوی کمیته‌های مردمی کُرد در سوریه از دستگیری چند تروریست بیگانه در شمال شرقی این کشور خبر داد.

بر اساس گزارش العالم، "علی بشار اومری" گفت: نیروهای کمیته‌های مردمی 13 فرد مسلح را در شهر "رأس العین" دستگیر کردند.

وی با اشاره به درگیری‌های سنگین کمیته‌های مردمی با گروه‌های مسلح در شهر رأس العین اظهار داشت: کمیته‌های مردمی با اعضای گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" و "جبهه النصره" و چند گروه مسلح دیگر درگیر شدند.

اومری خاطرنشان کرد: شش نفر از افراد مسلح دستگیر شده، ترکیه ای و یک نفر آنها چچنی است و تابعیت این عناصر از طریق کارتهای شناسایی آنها مشخص شده است.

اومری تأکید کرد: یگانهای حمایت از مردم در مناطق کرد نشین از ترک‌های دستگیر شده دارو و سلاح کشف کردند ؛ این عناصر دستگیر شده مأموریت داشتند در جریان حمله به شهر "رأس العین" به گروه‌های مسلح خدمات لجستیکی ارائه دهند.

از سوی دیگر، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه در لندن نیز اعتراف کرد که کمیته‌های حمایت از مردم کرد سوریه شهر "رأس العین" را کاملا تحت کنترل خود در آورند.شهر رأس العین از یک سال گذشته صحنه درگیری شدید تروریست‌ها و ساکنان کرد این شهر بوده است.

کد خبر 2099984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha